Урок природознавства (1 клас)
Урок 2
Тема. Що таке навколишній
світ?
Мета: ознайомити учнів із поняттям “навколишній світ”; розвивати пізнавальну
активність учнів; виховувати інтерес до пізнання природи.
Хід уроку
І. Організаційний момент
ІІ. Повідомлення теми і мети
уроку
–
Що вивчає природознавство?
–
Що таке природа? Наведіть
приклади.
–
Розкажіть, чому ви любите природу.
–
Сьогодні ви дізнаєтеся, що світ, у якому ви
живете, називається навколишнім світом.
ІІІ. Сприймання й
усвідомлення нового матеріалу
1. Гра “Я почну, а ти закінчуй”
·
Сьогодні дорогою до школи я
бачив...
·
Біля школи росте...
·
Нашу землю вдень освітлює...
·
Вночі я бачила на небі...
·
Ми п’ємо...
·
Риби живуть у...
·
Ми дихаємо...
На дошці з’являються
малюнки: людина, собака, кішка, пташка, дерево, кущ, сонце, місяць, зорі, хмарки.
–
Як назвати одним словом все, про що ви
говорили?
– Де ми це зустрічаємо? Навколо нас. Дорослі називають це словом
довкілля, навколишній світ, бо він навколо нас, ми у ньому живемо.
2. Робота за схемою
–
Розгляньте схему. Розкажіть, що
нас оточує?
– Отже, нас оточує світ природи
(сонце, вода, ґрунт, рослини, тварини), який не створений руками людини, і вироби (будинки, одяг, машини), які зроблені людиною (схема на дошці).
Що нас оточує
|
природа
|
Вироби людини
|
1.
Фізкультхвилинка
IV. Узагальнення й систематизація отриманих знань
1. Робота за підручником (с.8–9)
–
Роздивіться фотографії на с.8
угорі.
–
Що зображено на фотографіях?
–
Які назви можна їм дати? (Село, Місто.)
–
Де ви живете – у місті чи у селі?
–
Хто мешкає разом із вами?
–
Що вас оточує?
Ø Робота у парах
–
Роздивіться фотографії на с.8
унизу.
–
Що зображено на фотографіях?
–
Який предмет зайвий на першій
фотографії? Чому? (Кімнатна квітка, вона
не створена людиною.)
–
Назвіть предмети, що є у ваших
помешканнях.
Ø Робота у групах
–
Позмагайтеся!
Хто назве більше
предметів, створених людиною?
–
Роздивіться фотографії на с.9
угорі.
–
Які із зображених предметів людини
створює власноруч, а які – ні?
Висновок. Усе, що нас оточує, - це навколишній світ. У ньому природа об’єднується
з предметами, створеними людиною.
–
Розгляньте фотографію на с.9
унизу.
–
Що на ній зображено?
–
Чи бували ви у таких куточках
природи?
–
Що вам запам’яталося? Розкажіть.
Ø
Завдання для друга природи
–
Розкажіть про світ, у якому ви
живете, або намалюйте його.
2. Гра “Уважний ряд”
Учитель по черзі демонструє предметні малюнки із зображенням сонця,
берези, гриба, місяця, річки, олівця, дівчинки, машинки, будинку тощо. Учні
плещуть у долоні, якщо те, що показує вчитель, створено руками людини.
3. Гра-змагання між хлопчиками і
дівчатками.
Ø
Перегляд мультфільму “Про мавпочок”
–
Назвіть якнайбільше предметів
природи (хлопці) і речей, створених
людиною (дівчата).
V. Підсумок уроку.
–
Що таке навколишній світ?
–
Що він об’єднує? (У ньому природа об’єднується з предметами,
створеними людиною.)
–
Наведіть приклади предметів
природи.
–
Наведіть приклади предметів, які
людина створює власноруч.
Немає коментарів:
Дописати коментар