Методична скарбничка

Урок природознавства (1 клас)

Урок 2

Тема. Що таке навколишній світ?
Мета: ознайомити учнів із поняттям “навколишній світ”; розвивати пізнавальну активність учнів; виховувати інтерес до пізнання природи.

Хід уроку

І. Організаційний момент
ІІ. Повідомлення теми і мети уроку
       Що вивчає природознавство?
       Що таке природа? Наведіть приклади.
       Розкажіть, чому ви любите природу.
                          Сьогодні ви дізнаєтеся, що світ, у якому ви живете, називається навколишнім світом.
ІІІ. Сприймання й усвідомлення нового матеріалу
1.     Гра “Я почну, а ти закінчуй”
·        Сьогодні дорогою до школи я бачив...
·        Біля школи росте...
·        Нашу землю вдень освітлює...
·        Вночі я бачила на небі...
·        Ми п’ємо...
·        Риби живуть у...
·        Ми дихаємо...
На дошці з’являються малюнки: людина, собака, кішка, пташка, дерево, кущ, сонце, місяць, зорі, хмарки.
                          Як назвати одним словом все, про що ви говорили?
– Де ми це зустрічаємо? Навколо нас. Дорослі називають це словом довкілля, навколишній світ, бо він навколо нас, ми у ньому живемо.
2.     Робота за схемою

       Розгляньте схему. Розкажіть, що нас оточує?

–  Отже, нас оточує світ природи (сонце, вода, ґрунт, рослини, тварини), який не створений руками людини, і вироби (будинки, одяг, машини), які зроблені людиною (схема на дошці).

Що нас оточує


природа
Вироби людини



1.     Фізкультхвилинка

IV. Узагальнення й систематизація отриманих знань
1.     Робота за підручником (с.8–9)
       Роздивіться фотографії на с.8 угорі.
       Що зображено на фотографіях?
       Які назви можна їм дати? (Село, Місто.)
       Де ви живете – у місті чи у селі?
       Хто мешкає разом із вами?
       Що вас оточує?
Ø Робота у парах
       Роздивіться фотографії на с.8 унизу.
       Що зображено на фотографіях?
       Який предмет зайвий на першій фотографії? Чому? (Кімнатна квітка, вона не створена людиною.)
       Назвіть предмети, що є у ваших помешканнях.
Ø Робота у групах
       Позмагайтеся!
Хто назве більше предметів, створених людиною?
       Роздивіться фотографії на с.9 угорі.
       Які із зображених предметів людини створює власноруч, а які – ні?
Висновок. Усе, що нас оточує, - це навколишній світ. У ньому природа об’єднується з предметами, створеними людиною.
       Розгляньте фотографію на с.9 унизу.
       Що на ній зображено?
       Чи бували ви у таких куточках природи?
       Що вам запам’яталося? Розкажіть.
Ø Завдання для друга природи
       Розкажіть про світ, у якому ви живете, або намалюйте його.
2.     Гра “Уважний ряд”
Учитель по черзі демонструє предметні малюнки із зображенням сонця, берези, гриба, місяця, річки, олівця, дівчинки, машинки, будинку тощо. Учні плещуть у долоні, якщо те, що показує вчитель, створено руками людини.
3.     Гра-змагання між хлопчиками і дівчатками.
Ø Перегляд мультфільму “Про мавпочок”
       Назвіть якнайбільше предметів природи (хлопці) і речей, створених людиною (дівчата).
V. Підсумок уроку.
       Що таке навколишній світ?
       Що він об’єднує? (У ньому природа об’єднується з предметами, створеними людиною.)
       Наведіть приклади предметів природи.
       Наведіть приклади предметів, які людина створює власноруч.

Немає коментарів:

Дописати коментар

Поради батькам першокласників